02/08/2018

SUEK kiest voor haar Kirova-mijn voor de modulaire waterbehandelingstechniek van EnviroChemie

De variabel in te zetten modulaire EnviModul waterbehandelingsinstallaties staan de klant in verschillende bouwgrootten ter beschikking.

EnviroChemie bouwt voor het behandelen van het mijn-afvalwater voor de ondergrondseKirova mijn van de grootste Russische kolenbedrijf SUEK een modulaire EnviModulwaterbehandelingsinstallatie.

De EnviroChemie installatietechniek maakt het mogelijk om meer dan de helft van hetbehandelde proceswater te recyclen. De resterende hoeveelheid wordt volgens de geldenderichtlijnen gezuiverd en vervolgens in het oppervlaktewater geloosd.

EnviroChemie heeft de EnviModul installatie-modules voor SUEK in meerdere bouwgroottenontwikkeld, zodat deze variabel aan de plaatselijke wensen aangepast kunnen worden. Zoleverde EnviroChemie al modulaire waterbehandelingsinstallaties aan drie SUEK vestigingenen stelde deze vervolgens ook in bedrijf.

De nieuwe waterbehandeling voor de Kirova-mijn bestaat uit twee installatieblokken metieder 8 modules. Elk installatieblok heeft een capaciteit van 800 kubieke meter mijnafvalwaterper uur. De installatie modules worden door EnviroChemie bij haar Duitsevestiging in Rossdorf, Rhein-Main-Gebiet, gevoormonteerd. Na de klantafname in Rossdorf isde levering van de nieuwe installatie gepland voor de tweede helft van 2019.