12/07/2018

Nieuwe afvalwaterbehandelingsinstallatie voor Duitse babyvoeding producent

Op de voorgrond, de nieuwe afvalwaterbehandelingsinstallatie voor de productie van speciale voeding voor o.a. zuigelingen.

Een grote Duitse onderneming, dat behoort tot een Franse zuivelgroep, produceert in haar vestiging in Fulda speciaalvoeding voor zuigelingen en medicinale toepassingen.

Bij de productie van melkpoeder komt vanuit de reinigingsprocessen dagelijks tot wel 850 m3 aan organisch vervuild afvalwater vrij. Om dit industriële afvalwater voor te zuiveren naar een vervuilingswaarde van stedelijk afvalwater ontwierp EnviroChemie een biologische behandeling Biomar met aansluitende nazuiveringsstap van het type Flomar.

De aerobe behandeling, in welke de organische inhoudstoffen, zoals vetten en suiker, zeer goed afgebroken worden, is in twee straten uitgevoerd. Het bij de afvalwaterzuivering vrijkomende bioslib wordt in de nazuiveringseenheid door middel van drukontspannings-flotatie afgescheiden.  Om de installatiebediener op elk moment een goed overzicht over het afvalwaterzuiveringsproces te geven is de complete geautomatiseerde installatietechniek voorzien van moderne visualisering.

EnviroChemie heeft in meerdere landen wereldwijd al vele talrijke waterbehandelingsprojecten voor het Franse zuivelgroep mogen bouwen en ook voor de realisatie van deze afvalwaterzuiveringsinstallatie koos het concern aldus wederom voor EnviroChemie.

De installatie is in 2017 in bedrijf gegaan en reinigt sindsdien het afvalwater vanuit de melkverwerking tot onder de door de overheid gestelde lozingsnormen.