19/03/2018

EnviroChemie vestigt dochterfirma Clearfleau Group in Groot Brittanië

Clearfleau bio-energie-installatie voor een distilleerderij in Speyside, Schotland

EnviroChemie heeft in februari dochterfirma Clearfleau Group Limited in Groot-Brittannië gevestigd. „Reeds lang keken wij naar de Britse markt en zochten wij naar een mogelijkheid om aldaar aanwezig te zijn. Wij kregen in de afgelopen weken de gelegenheid een  interessante anaerobe technologie met mooie referentie installatie bij bv: Nestlé, Arla en Diageo te leren kennen en het technologische kernteam daarbij over te nemen. Wij geloven dat de markt in Groot-Brittannië zich momenteel ten gunste van deze anaerobe technologie ontwikkeld, waardoor de door Clearfleau-Group-Team in Engeland en Schotland goed voorbereide verkoopprojecten dit jaar ook tot opdrachten gepromoveerd kunnen worden. “, verklaard Dr. Jörg Krause, aanspreekpartner van de EnviroChemie bedrijfsleiding. “Buiten deze attractieve technologie is men bij de Clearfleau-Group ook actief en ervaren met bedrijfsvoeringen. Dit past perfect bij de bedrijfsstrategie van EnviroChemie.”

Met de Clearfleau-Group breidt de referentiesituatie in de anaerobe technologie voor zeer hoog belast afvalwater en afvalstromen uit voor EnviroChemie.  Dit vergroot de kansen in deze markt aanzienlijk. Gelijktijdig kunnen de omvangrijke referenties van EnviroChemie gebruikt worden voor de nieuwe collega’s in Groot-Brittannië. Dit is speciaal interessant omdat de Clearfleau-Group in typische EnviroChemie branches actief is en daarmee haar leveringsomvang met geringe inspanning sterk kan uitbreiden.

Binnen afzienbare tijd zal dus de leveringsomvang van de Clearfleau-Group in Groot-Brittannië worden uitgebreid en zal de firma net zo breed worden opgesteld als EnviroChemie met technologie, bedrijfsvoering, service en waterbehandelingschemicaliën.

Stefan Letschert, commercieel directeur bij EnviroChemie, zal toetreden tot de bedrijfsleiding van de Clearfleau Group Limited.