24/01/2019

EnviroChemie neemt Processing, een toonaangevende Zweedse aanbieder van zwembad- en waterbehandelingsoplossingen, over

Directie van Processing: Per Martin, CEO, Dr. Jörg Krause, Chairman, Stefan Letschert (op de foto van links naar rechts)

EnviroChemie GmbH neemt Processing AB, een toonaangevende Zweedse aanbieder van openbare zwembaden en wellness en leverancier van waterbehandelingsoplossingen voor de industrie en MKB bedrijven, over.

EnviroChemie, onderdeel van de SKion Water Portfolio, biedt aan industrie en MKB installaties en diensten voor water- en afvalwaterbehandeling aan. Het bedrijf heeft wereldwijd een reputatie ontwikkeld voor betrouwbare en innovatieve technologie op het gebied van water-en afvalwaterbehandeling Tot de leveringsomvang behoort zowel modulaire als ook gestandaardiseerde en maatgesneden klantoplossingen voor verschillende industriële en MKB markten.

Processing AB, met het hoofdkantoor in het Zweedse Kungsbacka, is een toonaangevende leverancier van water behandeling technologieën voor openbare zwembaden in de Noordse landen. Een verder bedrijfssegment van Processing is de watertechnologie voor de industrie. Het voornemen is om in samenwerking met EnviroChemie dit gebied uit te breiden.

Dr. Jörg Krause, Directeur van EnviroChemie GmbH, verklaart: „De overname van Processing is een interessante ontwikkeling voor beide ondernemingen. EnviroChemie gaat door met een succesvolle uitbreiding als toonaangevende aanbieder van oplossingen en diensten voor industriële waterbehandeling. Met Processing nemen we een lokale onderneming met een leidende positie in het zwembad en het Wellness-bereik over en we krijgen gezamenlijk een uitstekende toegang tot de Scandinavische markten samen. De samenwerking tussen EnviroChemie en Processing maakt het mogelijk om verder te groeien op het gebied van industriële water- en afvalwatertechniek en om de sterke positie op het gebied van de openbare zwembaden te behouden. Wij verheugen ons erop om het complete Processing-Team in de EnviroChemie-groep op te nemen.“

Per Martin, President en CEO, Processing AB, verteld: „Wij zochten een sterke partner die ons bij de verdere ontwikkeling op het gebied van industriële waterbehandeling in de noordse regio kon ondersteunen. Als onderdeel van EnviroChemie kunnen wij dit nu sneller omzetten en onze sterke marktpositie in het gebied van de openbare zwembaden behouden. EnviroChemie beschikt over een concurrentieloze expertise voor oplossingen voor industriële proceswater- en afvalwaterbehandeling en tevens voor de levering van waterbehandelingschemicaliën, zoals bijvoorbeeld antiscalants, en de ionenwisselaarhars-regeneratieservice.

Dr. Reinhard Hübner, Investment Manager, SKion GmbH, legt uit: „Wij verwelkomen de overname van Processing door EnviroChemie uitdrukkelijk. Processing is in de Noordse landen goed bekend en ingeburgerd. De succesvolle business van Processing is een perfecte uitbreiding binnen het bereik van de industriële water behandeling van EnviroChemie met een groot potentiaal aan synergie effecten. De koppeling van Processing aan EnviroChemie zal onze positie binnen de Europese watermarkt duidelijk versterken. “

Zur Newsübersicht